Kraków zaprezentował logo na ZIO’2022

Kraków zaprezentował logo na ZIO’2022

Miasto Kraków, które aspiruje do miana organizatora Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku, w poniedziałek 17 marca na konferencji prasowej zaprezentowało oficjalny logotyp.

Logo zawiera motyw podhalański w postaci parzenic, a także wciśnięty pomiędzy nie pomarańczowy kwadrat, który symboliką ma nawiązywać do… płyty krakowskiego Rynku Głównego. Wszystko to na granatowym tle. Dlaczego zdecydowano się na takie właśnie zestawienie kolorów?

- Granatowy dlatego, że góralskie parzenice występowały głównie w trzech kolorach, a granatowy był jednym z nich – tłumaczyła na spotkaniu z dziennikarzami Magdalena Sroka, wiceprezydent Krakowa.

- Kolor pomarańczowy ma swoją genezę w kolorystyce, jaką posługuje się Województwo Małopolskie. Kwadrat ma przypominać Rynek, który jest postrzegany jako „serce” Małopolski i wrota prowadzące do Tatr – wyjaśniła pani wiceprezydent.

Logotyp zaproponowany przez Miasto Kraków został „od ręki” zaakceptowany przez Polski Komitet Olimpijski, a także Międzynarodowy Komitet Olimpijski - bez żadnych zastrzeżeń.

Jeśli Kraków zostanie miastem kandydackim, to logo nieznacznie się zmieni. Dojdą przede wszystkim symbole olimpijskie, czyli słynne koła, które pojawią się poniżej logotypu. Autorami loga jest Event Knowledge Services. Kosztowało ono… prawie 80 tys. złotych!

Co Wy sądzicie na temat tego logotypu – podoba się, nie podoba się? Zapraszamy do dyskusji na nasz profil na FB Odkryj Polskie Tatry

Kategoria: Aktualności

Kalendarz imprez « »